Avui
farem dues activitats de Llenguatge matemàtic
1)
Projectarem la seqüència temporal seguent:
L’observem
amb calma i ens preguntem: «Quines parts formen la seqüència?» i
en comentem les 4 seqüències:
1.
L’EMAT es desperta.
2.
L’EMAT es treu el pijama i es vesteix per anar a l’escola.
3.
L’EMAT esmorza.
4.
L’EMAT va a l’escola.
Després
d’observar les diferents seqüències, ens preguntem: «Què
passaria
si no existís la segona seqüència?». Comentem les
diferents opcions…
«Aniria
a l’escola en pijama»; «Passaria fred»; «La gent se
sorprendria»; etc.
Que
passaria si no existís la tercera seqüència? , doncs que tindria
molta
gana a l’escola i no tindria força…
Per
acabar, els preguntem: «Per què és important la segona part de la
seqüència?»;
«Quina importància té treure’ns el pijama abans
d’anar a l’escola?».
Respostes possibles:
«El
pijama és roba per dormir»; «Si no ens traiem el pijama, no podem
posar-nos la roba per anar a l’escola»; etc.
«Quina
importància té esmorzar abans d’anar a l’escola?». Respostes
possibles: per tenir energia, per no tenir molta gana
Ara
preguntem als nens que determinin si les successions següents tenen
sentit o no:
-
La Laura va pintar la cuina. Després va anar a comprar la pintura.
(Resposta:
No, ha de comprar la pintura abans de fer-la servir).
-
La Carla es va aixecar i va es vestir. Després va anar a la biblioteca.
(Resposta:
Sí, té sentit.)
3. La Diana es va cordar la jaqueta. Després se la va posar. Es cordarà
la jaqueta després de posar-se-la. Resposta: No té sentit
2) I
ara, us proposem un joc…
Anem
a treballar la memòria visual, la concentració, la percepció,
l’orientació espacial…
Tindrem
uns objectes preparats, i primer en tindrem 3, els hi presentem. Els
demanem que tanquin els ulls, n’amaguem un i que quan els obrin
endevinin quin hem amagat.
Després
ho farem amb 4…i així successivament anar augmentant la
dificultat. Podem per exemple, cap al final de l’activitat, tenir
10 objectes i amagar-ne 2 de cop. O bé, tenir-ne 6 i canviar la seva
situació, canviar-los de lloc…
*RECORDEU QUE SI VOLEU VEURE ELS VÍDEOS D’AQUESTA SESSIÓ ENREGISTRATS AMB ZOOM, ELS TROBAREU A LA CARPETA COMPARTIDA QUE TENIU AMB LES MESTRES.
No hay comentarios:
Publicar un comentario