MATEMÀTIQUES 2


Avui farem dues activitats de Llenguatge matemàtic
1) Projectarem la seqüència temporal seguent:



 L’observem amb calma i ens preguntem: «Quines parts formen la seqüència?» i en comentem les 4 seqüències:


1. L’EMAT es desperta.
2. L’EMAT es treu el pijama i es vesteix per anar a l’escola.
3. L’EMAT esmorza.
4. L’EMAT va a l’escola.


Després d’observar les diferents seqüències, ens preguntem: «Què passaria
si no existís la segona seqüència?». Comentem les diferents opcions…
«Aniria a l’escola en pijama»; «Passaria fred»; «La gent se sorprendria»; etc.
Que passaria si no existís la tercera seqüència? , doncs que tindria molta
gana a l’escola i no tindria força…

Per acabar, els preguntem: «Per què és important la segona part de la
 seqüència?»; 
«Quina importància té treure’ns el pijama abans d’anar a l’escola?». 
Respostes possibles:
«El pijama és roba per dormir»; «Si no ens traiem el pijama, no podem
 posar-nos la roba per anar a l’escola»; etc.
«Quina importància té esmorzar abans d’anar a l’escola?». Respostes
 possibles: per tenir energia, per no tenir molta gana


Ara preguntem als nens que determinin si les successions següents tenen sentit o no:
  1. La Laura va pintar la cuina. Després va anar a comprar la pintura.
(Resposta: No, ha de comprar la pintura abans de fer-la servir).
  1. La Carla es va aixecar i va es vestir. Després va anar a la biblioteca.
(Resposta: Sí, té sentit.)
3.  La Diana es va cordar la jaqueta. Després se la va posar. Es cordarà la jaqueta després de posar-se-la. Resposta: No té sentit



2) I ara, us proposem un joc…


Anem a treballar la memòria visual, la concentració, la percepció, l’orientació espacial…

Tindrem uns objectes preparats, i primer en tindrem 3, els hi presentem. Els demanem que tanquin els ulls, n’amaguem un i que quan els obrin endevinin quin hem amagat.

Després ho farem amb 4…i així successivament anar augmentant la dificultat. Podem per exemple, cap al final de l’activitat, tenir 10 objectes i amagar-ne 2 de cop. O bé, tenir-ne 6 i canviar la seva situació, canviar-los de lloc…


*RECORDEU QUE SI VOLEU VEURE ELS VÍDEOS D’AQUESTA SESSIÓ ENREGISTRATS AMB ZOOM, ELS TROBAREU A LA CARPETA COMPARTIDA QUE TENIU AMB LES MESTRES.


No hay comentarios:

Publicar un comentario